Доброго дня!

09.06.2022 рік.

Підсумковий урок за рік"

1. Ознайомитися та опрацювати матеріали підсумкової самостійної роботи

2. На основі опрацьованого матеріалу виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-kontrolna-robota-za-rik-6-klas-470421.html

3. Домашнє завдання на літо - виготовити та оформити гербарні зразки рослин (за вибором учня).

4. Результати робіт надіслати на перевірку вчителю біології - Воловик І.В.

5. Гарного літнього відпочинку!!! Чекаю всіх... у вересні за шкільними партами. Бережіть себе і своїх рідних!


Доброго дня!

07.06.2022 рік.

Тема:"Будова та життєдіяльність організмів"

1. Ознайомитися з матеріалами теми за посиланням

https://youtu.be/LRAdeJJbvVk

2. Опрацювати матеріал теми

Живу природу досліджує біологія (разом це цілий комплекс наук: бота­ніка (вивчає рослини), мікологія (гриби), мікробіологія (бактерії та інші мікроскопічні організми).

Нашу планету населяє майже 2 млн видів бактерій, грибів, рослин, тварин (першими організмами на нашій планеті були бактерії та ціанобактерії, за тривалий час організми постійно розвивалися, пристосовувалися до різних умов середовища проживання, з'являлися нові види й зникали деякі старі види, у результаті організми ускладнювали свою будо­ву й функції, зростала кількість видів).

Клітина є одиницею будови та життєвих функцій різ­номанітних організмів: від бактерій до квіткових рослин чи людини. Бактерії та ціанобактерії найбільш просто організовані істоти, переважно одноклітинні, їхні клітини оточені більш або менш щільною оболонкою, вони не мають ядра (прокаріоти) та деякі багатьох органел (мітохондрій, хлоропластів, вакуоль).

Проте їхні клітини здійснюють усі про­цеси життєдіяльності:

- багато видів здатні до руху,

- живляться (ціанобактерії, зелені та пурпурні бактерії здатні до фотосинтезу - автотрофи, інші – гетеротрофи),

- дихають (вбирають кисень),

- отримують енергію за рахунок дихання або бродіння (у безкисневому середовищі),

- здатні до розмноження (найчастіше поділом клітини навпіл, несприятливі періоди кліти­ни бактерій можуть переживати у вигляді спор або цист).

untitled image

3. На основі опрацьованого матеріалу виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/budova-ta-zhittediyalnist-organizmiv-1543604.html

4. Результати робіт надіслати на перевірку вчителю біології - Воловик І.В.


Доброго дня!

02.05.2022 рік.

ТЕМА:"ЛИШАЙНИКИ"

1. Ознайомитися з матеріалами підручника з біології 6 клас, параграф 53 ст. 227 - 232.

2. Опрацювати матеріал відео за посиланням

https://youtu.be/SK2RWOO4ERY

3. На основі опрацьованого матеріалу виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/lishayniki-6749.html

4. Результати робіт надіслати на перевірку вчителю біології _ Воловик І.В.


Доброго дня!

31.05.22. рік.

Тема:"Паразитичні гриби. Значення грибів у природі та житті людини"

1. Ознайомитися з матеріалами підручника з біології 6 клас, параграф 48 ст. 209; параграф 52 ст. 224 - 227.

2. Опрацювати матеріал відео за посиланням

https://youtu.be/3WXRQZvEosU

3. На основі опрацьованого матеріалу виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/parazitichni-gribi-348510.html

4. Результати робіт надіслати на перевірку вчителю біології - Воловик І.В.



Доброго дня!

26.05.2022 рік

Тема:"Дріжджі"

1. Ознайомитися з матеріалами підручника з біології 6 клас, параграф 51 ст. 219 - 220.

2. Опрацювати матеріал відео за посиланням

https://youtu.be/vGKu6YDhnBQ

Дріжджі – перші мікроорганізми, які людство почало використовувати у господарській діяльності. Перша згадка про їхнє практичне застосування пов'язана з виробництвом пива в Єгипті і належить до 6000 р. до н. е. Винахід мікроскопа дав можливість А. ван Левенгуку 1680 описати Дріжджі, хоча на той час їх не вважали живими організмами. Лише 1857 Л. Пастер пов'язав свою біологічну теорію бродіння з життєдіяльністю дріжджів. У зв'язку зі здатністю викликати спиртове бродіння їх застосовують у традиційних біотехнологіях – випіканні хліба, виноробстві, пивоварінні, спиртових, молочних промисловостях, а також для одержання кормів та харчових білків, вітамінів, амінокислот, органічних кислот, полісахаридів, ліпідів, ферментів і коферментів, мікоцинів, багатоатомних спиртів та ін. Рідкі пивні дріжджі покращують секрецію шлункової та підшлункової залоз, підвищують стійкість організму до інфекцій. Їх призначають при цукровому діабеті, анеміях, фурункульозах, виразковій хворобі та ін. Дріжджі використовують як векторні системи при розробленні біотехнологічних процесів виробництва інсуліну, інтерферону, гетерологічних білків. Деякі з них можуть спричинити псування напоїв і харч. продуктів. Серед дріжджів зустрічаються умовно патогенні форми – збудники захворювань людини і тварин із ослабленим імунітетом (кандидозів, криптококозів та ін.). У 1960-х рр. в Україні створено наукову школу під керівництвом Є. Квасникова, яку нині очолює В. Підгорський (Ін-т мікробіології та вірусології НАНУ, Київ). Її представники вивчили закономірності поширення дріжджів у природі, створили їхню велику колекцію, розробили геносистематику низки видів роду Candida, удосконалили біотехнології існуючих виробництв, селекціонували нові штами і на їхній основі створили технології для багатьох галузей промисловості, с/г і медицини.

3. На основі опрацьованого матеріалу виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/drizhdzhi-358713.html

4. Результати робіт надіслати на перевірку вчителю біології - Воловик І.В.


Доброго дня!

24 ТРАВНЯ 2022 рік.

Контрольна робота за ІІ семестр.

1. Ознайомитися з матеріалами контрольної роботи.
2. Опрацювати матеріали (завдання) контрольної роботи

Підсумкова контрольна робота з біології в 6 класі ІІ семестр

Варіант 1

І рівень (о.5бала)

1.Зазначте групу водоростей, до якої належать виключно багатоклітинні види:а) зелені; б) діатомові; в) бурі; г) червоні.

2. Укажіть структури, за допомогою яких зозулин льон прикріплюється до ґрунту та вбирає воду: а) головний корінь; б) додаткові корені; в) ризоїди; г) бічні корені.

3. Укажіть спосіб вегетативного розмноження хвоща польового: а) кореневищем; б) вусами; в) цибулинами; г) листками.

4. Укажіть представника хвойних, що належить до листопадних рослин: а) сосна; б) ялина; в) модрина; г) яловець.

5. Укажіть ознаку, за якою можна точно встановити приналежність рослини до однодольних чи дводольних: а) тип кореневої системи; б) тип жилкування листків; в) забарвлення квіток; г) кількість сім’ядоль у зародка.

6. Зазначте групу, до якої належать такі рослини, як пшениця, кукурудза, ячмінь,овес, просо, рис: а) плодові культури; б) зернові культури; в) овочеві культури; г) ягідні культури.

7. Назвіть чинники неживої природи: а) вирубування лісів; б) вплив паразитів; в) вплив хижаків; г) температура повітря.

8. Видовжений здерев’янілий стовбур мають рослини, які належать до: а) чагарників: б) дерев; в) дворічних трав; г) багаторічних трав.

9. Назвіть комахоїдну рослину: а) повитиця; б) омела; в) росичка; г) тюльпан.

10. Зазначте ознаки, які відрізняють гриби від рослин: а) наявність клітинної оболонки; б) уміст у клітинній оболонці хітину; в) здатність розмножуватися за допомогою спор; г) наявність мітохондрій.

11. Зазначте, де розташовані клітини водоростей у складі лишайнику: а) у верхньому коровому шарі; б) у нижньому коровому шарі; в) у серцевині; г) під нижнім коровим шаром.

12. Назвіть гриб, який належить до пластинчастих: а) білий гриб; б) опеньок; в) маслюк; г) підберезник.

ІІ рівень (1 бал)

13.Об*єднайте представники та відповідну родину:

1 часник А Розові

2 горох Б Бобові

3 слива В Цибулеві

Г Злакові

ІІІ рівень (2 бали)

14. Що таке мікориза?

ІV рівень (3 бали)

15. Які пристосування мають квіткові рослини для запилення комахами?

Підсумкова контрольна робота з біології в 6 класі ІІ семестр

Варіант 2

І рівень (о.5бала)

1. Зазначте групу водоростей, представники якої здатні мешкати на найбільших глибинах: а) зелені; б) бурі; в) червоні; г) діатомові.

2. Назвіть корисну копалину, яка утворилася здебільшого за рахунок вимерлих решток моху: а) діатоміт; б) вапняк; в) торф; г) кам’яне вугілля.

3. Зазначте органи, яких не мають особини нестатевого покоління папоротей: а) корені; б) листки; в) кореневища; г) ризоїди.

4. Зазначте спосіб запилення, притаманний сосні звичайній: а) за допомогою комах; б) за допомогою птахів; в) за допомогою вітру; г) властиве самозапилення.

5. Визначте ознаку, яка притаманна лише покритонасінним рослинам: а) здатні утворювати насінини; б) здатні формувати плоди; в) мають лише стрижневу кореневу систему; г) заплідненню передує процес запилення.

6. Оберіть рослину, яка належить до овочевих: а) просо; б) помідори; в) яблуня; г) квасоля.

7. Назвіть характеристики рослин, які відносять до сукулентів: а) запасають поживні речовини в підземних частинах; б) запасають поживні речовини в надземних частинах; в) запасають воду в листках або стеблі; г) здатні розмножуватися спорами.

8. Назвіть рослину-паразита: а) росичка; б) повитиця; в) ромашка; г) блекота.

9. Укажіть структури, які клітини грибів не мають: а) клітинна оболонка; б) ядро; в) хлоропласти; г) мітохондрії.

10. Укажіть середовище, для визначення стану якого використовують лишайники: а) повітря; б) водойми; в) ґрунт; г) організм людини.

11. Зазначте функцію, яку здійснює плодове тіло шапинкових грибів: а) живлення; б) спороутворення; в) фотосинтез; г) утворення плодів.

12. Укажіть екологічну групу грибів, які відіграють провідну роль у процесах ґрунтоутворення: а) сапротрофи; б) паразити; в) ті, що вступають у симбіоз із рослинами.

ІІ рівень (1 бал)

13. Об*єднайте представники та відповідну родину:

1 капуста А Розові

2 троянда Б Хрестоцвіті

3 пшениця В Цибулеві

Г Злакові

ІІІ рівень (2 бали)

14. Що таке сукуленти?

ІV рівень (3 бали)

15. Якої шкоди господарству людини можуть завдавати гриби?

3. На основі опрацьованого матеріалу оформити контрольну роботу за ІІ семестр в робочому зошиті з біології.
4. Результати робіт надіслати на перевірку вчителю біології - Воловик І.В.
Кiлькiсть переглядiв: 211

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930