https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-kontrolna-robota-za-rik-6-klas-470421.html
Живу природу досліджує біологія (разом це цілий комплекс наук: ботаніка (вивчає рослини), мікологія (гриби), мікробіологія (бактерії та інші мікроскопічні організми).
Клітина є одиницею будови та життєвих функцій різноманітних організмів: від бактерій до квіткових рослин чи людини. Бактерії та ціанобактерії найбільш просто організовані істоти, переважно одноклітинні, їхні клітини оточені більш або менш щільною оболонкою, вони не мають ядра (прокаріоти) та деякі багатьох органел (мітохондрій, хлоропластів, вакуоль).
Проте їхні клітини здійснюють усі процеси життєдіяльності:
- багато видів здатні до руху,
- живляться (ціанобактерії, зелені та пурпурні бактерії здатні до фотосинтезу - автотрофи, інші – гетеротрофи),
- дихають (вбирають кисень),
- отримують енергію за рахунок дихання або бродіння (у безкисневому середовищі),
https://naurok.com.ua/test/budova-ta-zhittediyalnist-organizmiv-1543604.html
https://naurok.com.ua/test/parazitichni-gribi-348510.html
https://naurok.com.ua/test/drizhdzhi-358713.html
Підсумкова контрольна робота з біології в 6 класі ІІ семестр
Варіант 1
І рівень (о.5бала)
1.Зазначте групу водоростей, до якої належать виключно багатоклітинні види:а) зелені; б) діатомові; в) бурі; г) червоні.
2. Укажіть структури, за допомогою яких зозулин льон прикріплюється до ґрунту та вбирає воду: а) головний корінь; б) додаткові корені; в) ризоїди; г) бічні корені.
3. Укажіть спосіб вегетативного розмноження хвоща польового: а) кореневищем; б) вусами; в) цибулинами; г) листками.
4. Укажіть представника хвойних, що належить до листопадних рослин: а) сосна; б) ялина; в) модрина; г) яловець.
5. Укажіть ознаку, за якою можна точно встановити приналежність рослини до однодольних чи дводольних: а) тип кореневої системи; б) тип жилкування листків; в) забарвлення квіток; г) кількість сім’ядоль у зародка.
6. Зазначте групу, до якої належать такі рослини, як пшениця, кукурудза, ячмінь,овес, просо, рис: а) плодові культури; б) зернові культури; в) овочеві культури; г) ягідні культури.
7. Назвіть чинники неживої природи: а) вирубування лісів; б) вплив паразитів; в) вплив хижаків; г) температура повітря.
8. Видовжений здерев’янілий стовбур мають рослини, які належать до: а) чагарників: б) дерев; в) дворічних трав; г) багаторічних трав.
9. Назвіть комахоїдну рослину: а) повитиця; б) омела; в) росичка; г) тюльпан.
10. Зазначте ознаки, які відрізняють гриби від рослин: а) наявність клітинної оболонки; б) уміст у клітинній оболонці хітину; в) здатність розмножуватися за допомогою спор; г) наявність мітохондрій.
11. Зазначте, де розташовані клітини водоростей у складі лишайнику: а) у верхньому коровому шарі; б) у нижньому коровому шарі; в) у серцевині; г) під нижнім коровим шаром.
12. Назвіть гриб, який належить до пластинчастих: а) білий гриб; б) опеньок; в) маслюк; г) підберезник.
ІІ рівень (1 бал)
13.Об*єднайте представники та відповідну родину:
1 часник А Розові
2 горох Б Бобові
3 слива В Цибулеві
Г Злакові
ІІІ рівень (2 бали)
14. Що таке мікориза?
ІV рівень (3 бали)
15. Які пристосування мають квіткові рослини для запилення комахами?
Підсумкова контрольна робота з біології в 6 класі ІІ семестр
Варіант 2
І рівень (о.5бала)
1. Зазначте групу водоростей, представники якої здатні мешкати на найбільших глибинах: а) зелені; б) бурі; в) червоні; г) діатомові.
2. Назвіть корисну копалину, яка утворилася здебільшого за рахунок вимерлих решток моху: а) діатоміт; б) вапняк; в) торф; г) кам’яне вугілля.
3. Зазначте органи, яких не мають особини нестатевого покоління папоротей: а) корені; б) листки; в) кореневища; г) ризоїди.
4. Зазначте спосіб запилення, притаманний сосні звичайній: а) за допомогою комах; б) за допомогою птахів; в) за допомогою вітру; г) властиве самозапилення.
5. Визначте ознаку, яка притаманна лише покритонасінним рослинам: а) здатні утворювати насінини; б) здатні формувати плоди; в) мають лише стрижневу кореневу систему; г) заплідненню передує процес запилення.
6. Оберіть рослину, яка належить до овочевих: а) просо; б) помідори; в) яблуня; г) квасоля.
7. Назвіть характеристики рослин, які відносять до сукулентів: а) запасають поживні речовини в підземних частинах; б) запасають поживні речовини в надземних частинах; в) запасають воду в листках або стеблі; г) здатні розмножуватися спорами.
8. Назвіть рослину-паразита: а) росичка; б) повитиця; в) ромашка; г) блекота.
9. Укажіть структури, які клітини грибів не мають: а) клітинна оболонка; б) ядро; в) хлоропласти; г) мітохондрії.
10. Укажіть середовище, для визначення стану якого використовують лишайники: а) повітря; б) водойми; в) ґрунт; г) організм людини.
11. Зазначте функцію, яку здійснює плодове тіло шапинкових грибів: а) живлення; б) спороутворення; в) фотосинтез; г) утворення плодів.
12. Укажіть екологічну групу грибів, які відіграють провідну роль у процесах ґрунтоутворення: а) сапротрофи; б) паразити; в) ті, що вступають у симбіоз із рослинами.
ІІ рівень (1 бал)
13. Об*єднайте представники та відповідну родину:
1 капуста А Розові
2 троянда Б Хрестоцвіті
3 пшениця В Цибулеві
Г Злакові
ІІІ рівень (2 бали)
14. Що таке сукуленти?
ІV рівень (3 бали)
15. Якої шкоди господарству людини можуть завдавати гриби?
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |