Дистанційне навчання (16.04)
Хочу, можу, треба. Воля людини.
1. Опрацювати теоретичний матеріал:
Хотіти - це значить бажати чогось досягти або щось отримати. У житті люди часто поводяться не так, як хочеться, а так, як треба.
Воля - це свідоме керування людини своєю поведінкою і діяльністю, що виявляється у вмінні долати труднощі на шляху досягнення мети, у виконанні поставлених завдань. Люди бувають із сильною і слабкою волею.
Люди із сильною волею цілеспрямовані, самостійні, ініціативні, рішучі, витримані, наполегливі.
Цілеспрямованість виявляється в глибокому усвідомленні людини своєї мети і необхідності її досягнення.
Самостійність - це вміння діяти згідно зі своїми задумами, не піддаючись впливу інших, критично оцінювати їхні думки.
Ініціативність, тобто здатність самостійно ставити перед собою завдання і без нагадувань та спонукань інших здійснювати їх. Це вміння знаходити нові, оригінальні рішення й засоби здійснення їх.
Рішучість - це вміння приймати обдумані рішення у складній обстановці, не вагаючись.
Витриманість - уміння володіти собою в будь-яких обставинах.
Наполегливість - це вміння досягати мети, долаючи труднощі й перешкоди. Наполеглива людина правильно оцінює обставини, знаходить у них те, що допомагає досягнути мети.
Люди зі слабкою волею зазвичай безініціативні, нерішучі, уперті, нестримані.
Протилежною якістю до ініціативності є безініціативність. Безініціативна людина легко піддається впливу інших людей, їхніх дій, учинків. Вона ставить власні рішення під сумнів, не впевнена в їх правильності та необхідності.
Нерішучість є виявом слабкої волі. Нерішуча людина схильна або відкидати остаточне прийняття рішення, або без кінця його переглядати.
Упертість - це коли людина наполягає на своєму недоцільному бажанні, не зважаючи на обставини. Приймаючи рішення, уперта людина заперечує розумні докази, не зважає на інтереси інших і своїми діями часто-густо завдає їм шкоди.
Нестриманість - невміння володіти собою.
Люди зі слабкою волею не здатні долати навіть незначні труднощі, вони не закінчують розпочатої справи, а відкладають її надалі. Часто відволікаються від важливої діяльності й беруться за дрібні, непотрібні завдання.
Такі люди не мають власної думки, не впевнені у своїх діях, легко підпадають під вплив інших, а в разі небезпеки вони розгублюються, стають безпорадними.
Вольові якості формуються поступово умовами життя і діяльності людини, зовнішніми обставинами, у процесі виховання і самовиховання.
Виховання працьовитості, залучення до праці та спонукання закінчувати розпочату справу до кінця є найважливішими засобами подолання слабкої волі. Розвитку сильної волі сприяють спорт, фізичне виховання, різноманітні види змагань, у тому числі спортивні.
Тож виховуйте в собі сильні вольові якості.
2. Обговорення ситуацій.
1) Андрійко робив уроки, а надворі грали у футбол його друзі. У вікно було чутно їхні голоси. Андрійко час від часу дивився у вікно, і йому теж кортіло надвір. Один з гравців покинув гру, і Андрійка покликали замінити його. Хлопчик відповів, що робить уроки і не може вийти. Друзі порадили: «Виходь, а уроки закінчиш після гри». Андрійко послухався, кинув робити уроки і пішов грати.
- Чи правильно вчинив Андрійко?
-Чи має він силу волі?
- Що ви йому порадите?
2) Мама попросила Марійку купити в аптеці ліки для дідуся. Був спекотний день і дівчинці дуже захотілося морозива, яке продавали на вулиці в кіоску. Вона його купила. А грошей на ліки не вистачило.
- Як ви вважаєте, чи повинна була Марійка купувати морозиво?
- Як їй слід було вчинити?
- Яка відмінність між «хочу» і «треба»?
- А як вчинили б ви?
Квітень 2020 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |