Дистанційне навчання (16.04)

Хочу, можу, треба. Воля людини.


1. Опрацювати теоретичний матеріал:

Хотіти - це значить бажати чогось досягти або щось отримати. У житті люди часто поводяться не так, як хочеться, а так, як треба.

Воля - це свідоме керування людини своєю поведінкою і діяльністю, що виявляється у вмінні долати труднощі на шляху досягнення мети, у виконанні поставлених завдань. Люди бувають із сильною і слабкою волею.

Люди із сильною волею цілеспрямовані, самостійні, ініціативні, рішучі, витримані, наполегливі.

Цілеспрямованість виявляється в глибокому усвідомленні людини своєї мети і необхідності її досягнення.

Самостійність - це вміння діяти згідно зі своїми задумами, не піддаючись впливу інших, критично оцінювати їхні думки.

Ініціативність, тобто здатність самостійно ставити перед собою завдання і без нагадувань та спонукань інших здійснювати їх. Це вміння знаходити нові, оригінальні рішення й засоби здійснення їх.

Рішучість - це вміння приймати обдумані рішення у складній обстановці, не вагаючись.

Витриманість - уміння володіти собою в будь-яких обставинах.

Наполегливість - це вміння досягати мети, долаючи труднощі й перешкоди. Наполеглива людина правильно оцінює обставини, знаходить у них те, що допомагає досягнути мети.

Люди зі слабкою волею зазвичай безініціативні, нерішучі, уперті, нестримані.

Протилежною якістю до ініціативності є безініціативність. Безініціативна людина легко піддається впливу інших людей, їхніх дій, учинків. Вона ставить власні рішення під сумнів, не впевнена в їх правильності та необхідності.

Нерішучість є виявом слабкої волі. Нерішуча людина схильна або відкидати остаточне прийняття рішення, або без кінця його переглядати.

Упертість - це коли людина наполягає на своєму недоцільному бажанні, не зважаючи на обставини. Приймаючи рішення, уперта людина заперечує розумні докази, не зважає на інтереси інших і своїми діями часто-густо завдає їм шкоди.

Нестриманість - невміння володіти собою.

Люди зі слабкою волею не здатні долати навіть незначні труднощі, вони не закінчують розпочатої справи, а відкладають її надалі. Часто відволікаються від важливої діяльності й беруться за дрібні, непотрібні завдання.

Такі люди не мають власної думки, не впевнені у своїх діях, легко підпадають під вплив інших, а в разі небезпеки вони розгублюються, стають безпорадними.

Вольові якості формуються поступово умовами життя і діяльності людини, зовнішніми обставинами, у процесі виховання і самовиховання.

Виховання працьовитості, залучення до праці та спонукання закінчувати розпочату справу до кінця є найважливішими засобами подолання слабкої волі. Розвитку сильної волі сприяють спорт, фізичне виховання, різноманітні види змагань, у тому числі спортивні.

Тож виховуйте в собі сильні вольові якості.

2. Обговорення ситуацій.

1) Андрійко робив уроки, а надворі грали у футбол його друзі. У вікно було чутно їхні голоси. Андрійко час від часу дивився у вікно, і йому теж кортіло надвір. Один з гравців покинув гру, і Андрійка покликали замінити його. Хлопчик відповів, що робить уроки і не може вийти. Друзі порадили: «Виходь, а уроки закінчиш після гри». Андрійко послухався, кинув робити уроки і пішов грати.

- Чи правильно вчинив Андрійко?

-Чи має він силу волі?

- Що ви йому порадите?

2) Мама попросила Марійку купити в аптеці ліки для дідуся. Був спекотний день і дівчинці дуже захотілося морозива, яке продавали на вулиці в кіоску. Вона його купила. А грошей на ліки не вистачило.

- Як ви вважаєте, чи повинна була Марійка купувати морозиво?

- Як їй слід було вчинити?

- Яка відмінність між «хочу» і «треба»?

- А як вчинили б ви?

Кiлькiсть переглядiв: 60

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Жовтень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031